tisdag 4 februari 2014

Cape town nummer tre !

Nu har vi kommit till sista dagen på denna resa. Alltid lika surt när man har packat och man har hemresan framför sig, men det är helt klart värt det när man blickar tillbaka.

Sista veckan har varit riktigt bra ! Många fina sessions på sjön och Sunset.
I början på veckan åkte vi till ett ställe som heter haakgat. Den gången var det bara Emil som vågade sig ut eftersom stället för med sig lite respekt då det pumpade in några stora set med masthöga bryt. Men bara två dagar senare var det dags igen. Denna gång vågade även jag mig ut och är nu i efterhand väldigt glad att jag gjorde det. Vågridning i världsklass med en våg som tydligen kan hålla upp emot 15 meter swell. Danne ställde upp och filmade så film kommer från hela resan inom den närmsta tiden.

Freestylen har gått väldigt bra. Nu i veckan satt äntligen shove-it spocken. Ett trick jag enbart tränat på några dagar så är väldigt glad att jag lyckats landa en efter så kort tids träning. Bockade även av skopu på listan i veckan. Utöver dessa två trick känner jag att jag fått både bättre stil och procent på de trick jag tidigare kunnat. Även hunnit med och filma lite från sjön så blir en mixad freestyle/våg film !

Utöver vindsurfingen var vi ute och turistade lite. Vi va uppe på table mountain vilket var en stor upplevelse. Utsikten där uppe går inte att beskriva utan den måste upplevas för att förstås. Efter det åkte vi ner till cape point. På vägen såg vi zebror och strutsar, då förstod man verkligen att man var i Afrika. Väl nere på "Kapet" dök några nyfikna babianer upp. Kapet i sig var inte så jätte mycket att se mest att det var öppet hav och känslan att man faktiskt var vid Godahoppsudden där 2 världshav möts.

Om jag ska utvärdera resan kan jag bara säga att den har varit helt otroligt bra. Helt klart en av de bästa resorna jag har gjort än så länge. Kommer helt klart att åka hit igen, utan tvekan. Kan verkligen rekomendera vindsurfa men även icke vindsurfare att åka hit !

Här kommer lite bilder från denna veckan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar