onsdag 19 juni 2013

lost gopro...

Tjena  !

I söndags fick vi duktigt bra segling i Torhamn.

I bilen bort regnade det hela vägen, men så fort vi kom ut på Torhamns udde så sken solen och inte ett moln syntes på himlen.

Vi hade bestämt oss för att denna dagen filma lite. Så efter någon timmes uppvärmning med bra tryck i 4.5 gick jag in och hämtade gopron. Vi filmade säkert i 2 timmar från många olika vinklar och hade extremt mycket bra material. Det var nog den bästa film sessionen jag någonsin haft i alla fall ! Efter vi kände oss färdiga så ville pappa köra med den på bommen en stund. Självklart skulle han få det !

Jag seglade in och vilade en liten stund för att sedan ut någon timme till och träna i den perfekta vinden som var. Någonstans mellan 11-14 m/s. Hade en mycket bra sista timme med några air funnels och några riktigt bra försök på culo, burner och spock 900. Känns som att culo'n och burner'n kommer nu när som helst !

När jag kom in till land såg jag på pappas rigg att fästet till gopron hade gått helt av. Så förstod direkt att han tappat den. Det värsta är inte att själva kameran ligger på botten i Torhamn någonstans utan det är minneskortet som finns i kameran som är det värsta. Allt det material vi filmat under dagen finns ju där. Så någon film får ni tyvärr inte nu..

Men nu är det bara att beställa en GoPro Hero 3 Black Edition och njuta av den :D

/ Jacob S-1441

1 kommentar:

  1. Trist! Är klart värt att fästa nån form av flytetyg till den lille rackaren. Surfmount-bakstycket funkar rätt bra...men även den är ju liten i en vik...men flyter i regel alltid i land iofs.
    David, Kulingvarning.

    SvaraRadera