onsdag 24 april 2013

PS Wave open & Tripple flaka

Tjena,

Som jag skrev i tidigare inlägg var det dags för surf i torsdags och fredags.

Ron skrev till mig att jag skulle anmäla mig till PS wave open som skulle hållas på torsdagen i varberg. Och när det gäller tävling är jag alltid på hugget. Anmälde mig och körde upp torsdag morgon med pappa.
Väl framme i Varberg var det ingen vind och tänkte då att det inte skulle bli någon tävling. Men när skepparmötet hölls drog vinden igång riktigt ordentligt. Storleken var 4.5 och tävlingen var igång.

Jag är väldigt nöjd med min tävling då jag kammade hem en 1a plats i juniorklassen. Har aldrig tidigare kört en vågtävling och det är inte heller min bästa diciplin så jag är glatt överraskad över mitt resultat.

På fredagen körde vi läjet på morgonen och som vanligt så sviker det ej. Även om riktningen var ganska påland så var det jäkligt kul. Byggde upp en hel del stora ramper både för hopp och ridning. KUL !

Igår var det en prognos för västlig vind under eftermiddagen och då bär det som vanligt till ivösjön som är den bästa spoten för just ren västlig här hemmavid. Eftersom jag gjorde ett litet hål i min sprillans nya 4.5 i varberg så fick det bli 4.8 denna gång. Det bjöds på byig session men riktigt bra tryck i ca 1.5 timme. Även bockade jag av ett nytt trick på listan. Tripple flaka. jag blev väldigt förvånad när jag gjorde det för aldrig ens laddat på det innan men kände att jag fick duktig rotation på dubbelflakan så bara testade att dra till en sista gång och det lyckades :D
Och måste bara säga att om ni kör freestyle och någon gång tänker köpa nya stroppar. Kör de nya JP freestyle stropparna som bronkhoven har utvecklat. Passformen och känslan dom ger är helt otrolig. Trodde aldrig en stropp skulle kunna göra så mycket men det kändes verkligen !

Här kommer ett par bilder från tävlingen :







Till Next time !
Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar