fredag 1 februari 2013

Vinter Break


Tjena !

Nu har det varit stiltje med vindsurfingen ett tag..Har inte kommit ut sedan filmen från ivösjön.. Vintern kom på nytt med kallt väder, snö och is. Men nu verkar det som att det är på G igen och nästan all snö och is är borta.

När det nu inte varit väder för surf den senaste månaden så lägger jag träningen på gymmet istället och försöker bygga upp en bra grund inför kommande säsong !

I vilket fall som helst så åker jag imon iväg till ÅRE för lite snowboardåkning med ett gäng polare i en vecka. Ska bli väldigt gött med lite variation på resorna och få in lite snowboard i det hela också.

När jag kommer hem därifrån så åker jag nästan direkt iväg för surf. Då bär det av till Egypten och Dahab för 2 veckor. Vet att det inte är det vindsäkraste stället i februari precis men detta var den enda tid jag kunde åka pga studier. Planen är även att åka till Blue Lagoon några dagar vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Har sett en del filmer där ifrån och det ser grymt ut !

I dagarna var det Red Bull Storm Chase vilket är en tävling med dom 10 bästa och mest våghalsia vindsurfarna i världen. Den hölls på Irland och dom bjöds på vindar ända upp till 36 meter per sekund. Tyvärr var det ingen live stream men det har nu kommit upp en highlight video som visar lite av den action som det bjöds på. Sjukt att dom ens roterar i denna vind. RESPEKT !




Peace out,
Jacob S-1441

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar