lördag 23 februari 2013

Air funnel, ss chachoo och one handed eslider

Tjena,


Livet och vindsurfingen flyter på bra här i Egypten. Igår var den enda dagen utan vind sedan jag kom. Vi gjorde då inte så mycket, blev mest lite volleyboll och annat.

I onsdags var en bra dag då jag landade min första air funnel efter att ha fått ett tips från Mr marco wedele. Det funkade och äntligen snurrade jag hela rotationen i luften.

I torsdags var det lite mindre vind så tränade då ss chacoo och one handed eslider. Tog inte så lång tid innan jag landade ss chachoon. Var påväg att ge upp one handed eslidern på slutet. Sista repan in så testade jag en sista gång...Då satt den :D Sjukt gött.

Så var 2 bra dagar med 3 nya trick i bagaget.

Idag blåste det bra till en början, körde ensam i Baby Bay i lite mer än 1 timme till resten av folket kom ut. Idag flöt tricken på bra, landade ett flertal av mina försök på ss chachoo och även ca 3 one handed esliders. Jag har även tränat på regular duckarna varje gång ja kommer in på barbord. Culon börjar närma sig och känns som om jag får några dagar till med vind innan jag åker på torsdag så bockas även den av på listan.

Kolla in denna edit av Ed Allen från de senaste veckorna här i Dahab. Grym edit, Keep it up !




Jacob Lindqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar