onsdag 10 oktober 2012

SWT Freestyle 2012

Tjena, Varit lite dåligt med vind på senaste, varit sjuk när det blåst och allmänt lustiga prognoser som ger bomkörning. Men hoppas det kommer igång igen snart.

 Nu är i alla fall den svenska freestyle touren avgjord för detta år efter sluttävling i Fiskebäck i söndags. I singeln slutade jag 3a vilket jag är väldigt nöjd med. Var 15 sekunder ifrån att slå Nicke stråhlen men den rackaren lyckades trycka in en chachoo som avgjorde det hela. Men det var helt klart mitt livs heat då jag hade flaka 720, Shaka, ponch på barbord och Funnel, Puneta, sw kono på styrbord.

 I dubbeln halkade jag ner en position efter att vinden nästan tvär dog och vi fick förlänga heaten till 15 minuter. lyckades först slå calle p i ett heat då jag max planade 5 % av 15 min. Fick efter det heatet möta lättvindskungen håkman som tränar i just sådan vind hela vintrarna. Väldigt imponerande att han sätter de flesta tricken i sådan lätt vind. Inte min stil riktigt, gillar power och det var det inte gått om tyvärr..

 Slutade 3a totalt i touren 2012 vilket jag är mycket nöjd över. En 1a plats och en 4e. Tyvärr har intresset varit väldigt svagt detta år och många varit sjuka och inte kunnat då det varit tävling men hoppas det blir fart på den nästa år.

Resultat Swt freestyle 2012 :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar