lördag 1 september 2012

Vass 2012

Tjena ! Vill börja med att be om ursäkt för den extremt dåliga uppdateringen under sommaren. Grekland är ju inte världens bästa land för internet tyvärr så har inte haft de bästa förutsättningarna för att kunna blogga.. Jag är i alla fall nu hemma i Sverige igen efter att ha spenderat 3 månader i Grekland.

Stället jag varit på heter Vassiliki som är en liten by ön Lefkas som ligger på västra sidan av Grekland. Byn har en väldigt bra atmosfär omkring sig. Folket som bor där är väldigt vänliga och bryr sig verkligen om folket som kommer varje år på semester. Jag och min familj har varit där varje sommar i 7 år nu. Detta året åkte jag ner själv för att jobba. Stället jag jobbade på heter Club Vass och är ett engelskt surf hotell. Är väldigt tacksam över att ha fått chansen att visa vad jag går för vad det gäller att instruera vindsurfing. Hade nybörjarna de flesta veckorna vilket var väldigt kul. Att försöka få in nytt folk till sporten är en stor grej för mig.

 Min egen utveckling har varit bättre än någonsin denna sommaren. Tror det beror på att jag kunnat komma ut nästan varje dag och träna. Här hemma i Sverige har man ju inte precis den förmånen att kunna gå ut när man vill tyvärr. Men man ska inte klaga :)

 Är nu extremt taggad inför hösten och ska försöka blogga efter VARJE surf så ni kan se var jag håller till och vad jag håller på med lite mer. Nästa helg börjar även höstens tävlingar. Vi startat med Wave Classic i Varberg sen är nästa freestyle tävling den 22-23 sept. Har nu även anmält mig till Surfers Search som kommer hålla till under hösten, så hoppas på en plats i den touren :) Här kommer nu lite bilder och en liten kort filmsnutt på några få trick från början av de 3 månaderna. Pics by Globalshots















Kort film :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar