måndag 10 september 2012

Varberg !

Tjena,
 I helgen var jag uppe i Varberg och surfade. Körde upp direkt efter skolan i fredags så var i Läjet någonstans vid 6-tiden. Riggade på 4.5. Det dröjde då inte länge innan jag fick gå in o rigga på 4.0. Fick en riktigt fin kväll med solnedgång, bra vind och fina vågor.

 Jag bodde hos en polare som heter Ron som driver bloggen http://vindsurfagalet.com/ med några andra polare. Kika gärna in om ni har lite tid över :)

 I lördags så körde vi först 4.5 i Apelviken. Blev någon timme innan jag lyckades knäcka mastfoten och fick då kämpa mig in mot stranden i 45 min. Man lyckas ju alltid vara längst ut i vikarna när något går sönder... 

Kom till slut iaf in till stranden och körde till surfers illa kvickt och köpte en ny. Körde därefter till Läjet och körde freestyle hela eftermiddagen. Läjet funkar faktiskt väldigt bra för freestyle eftersom det är väldigt rent och platt mellan vågorna.

 Har även nu inskaffat mig en ny simmer-bom från surfers. Den kändes väldigt bra, det jag hann testa den. Proggen för helgen som kommer ser just nu väldigt lovande ut så hoppas den håller.

 Ha de, Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar