söndag 11 december 2011

Ny utrustning, Läjet och Torhamn !

Tjena !

Igår va jag och pappa uppe i Varberg och hämtade mina nya segel och bräda.
Blev även detta året Simmer Blacktip, linjen 4.0 4.5 och 5.0. Har för i år bestämt mig för att byta bräda till JP freestyle 88. Vill även säga till RRD att dom gjort ett grymt jobb med deras freestylebrädor men vill testa något nytt nu. Inskaffade mig även den nya Go Pro HD 2 kameran. Kommer försöka filma så mycket som det bara går och lägga upp lite små filmer nästa sässong.

Efter vi varit på Surfers så körde vi ner till Läjet. Det var sjukt mycket vind. Bara o rigga mitt nya Blacktip 2012 4.0 och sticka ut. Det var ett grymt tryck och seglet funkade väldigt bra för de överriggade förhållanden som det var. Skulle gissa på något mellan 18-23 m/s. Var ovanligt lite folk för o vara Läjet, tror bara vi var 5-6 vindsurfare och någon kitare. Och andra sidan är det kanske inte så många som är ute då det är 5 grader i luften och 3-4 grader i vattnet. Seglet kändes väldigt bra i de överriggade förhållande som det var. Väldigt välbalanserat och lätt men även väldigt bra tryck. Kulingvarning var på plats och fotade lite och de lyckades knäppa en bild på mig i mitten av en bakåt. Tack för det ! :) Bilden hittar ni nedan.

Idag så var vi tvungna och sova ut lite efter gårdagen och missade förmodligen den bästa vinden i Torhamn som skulle vara på förmiddagen. Vi kom dit vid 1 halv 2. Blåste underriggad 5.0 men även bra att ut och träna i sådana förhållande med. Fick iaf plana lite med min nya bräda som känns sjukt bra! Planar väldigt tidigt och har mycket volym bak på brädan, från mastfoten till tailen. Så man är hela tiden över ytan i de flesta trick vilket jag tror kommer hjälpa mig enormt. 5.0at kändes även det väldigt stabilt och bra och funkade utmärkt även i underrigade förhållanden. Tog lite bilder på de nya grejerna, även dessa hittar ni nedan.

Ser nu ut att bli ännu en blåsig vecka! så hoppas på att jag kan komma ut nån gång och testa brädan i riktiga förhållanden.

Photo by : www.kulingvarning.nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar