lördag 13 november 2010

VIND!

Tjena !
Nu har vi fått 2 dagar med riktigt bra vind ! Först igår eftermiddag i sandviken som bjöd på fina vågor för styrbord hopp ! Satte min första styrbord loop någonsin efter att bara testat de 3 gånger så det kändes riktigt fint !
Sedan såg jag på prognosen att Nabben som ligger 5 minuter från där jag bor skulle funka idag. Så i morse så steg jag upp vid 9 tiden och körde ut med moppen för att kolla vinden. När jag kom ut så var de riktigt fin vind och perfekt vindriktning dvs vsv. Jag körde hem igen och väckte pappa. Vi åt frukost och packade sakerna sedan begav oss till Nabben. Jag riggade på 3.9an och stack ut och körde 2-3 timmar med fullt kula i 3.9an. Det var lite byigt men funkade ändå riktigt bra ! Har börjat få väldigt bra koll på flakan nu så började testa 1 hands flaka idag och tro det eller ej men satte en till slut och de är jag jäkligt nöjd över !! Per, Fisk Micke, Berggren, nån från åhus och pappa var med ute vilket var kul ! Det brukar annars bara vara jag och pappa som är där och kör för spoten i sig är det knappt någon som vet om ! men när de blir vsv 10+ då funkar de helt perfekt för freestyle med väldigt platt vatten !
Nu hoppas jag inte att det blir kallt för snabbt så att vi får några mer tillfällen på vattnet innan vi börjar med vinterträningen på gym!

Surfa på !
/ Jacob Lindqvist
  S-1441

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar